Danas ćemo se baviti
naprednijim odlikama funkcije Sweep. Usredsredićemo se na swept
boss/base funkciju, ali to se takođe može
primeniti I u slučaju swept cut.
Prva stvar na koju se treba
fokusirati je razlika između Follow Path i Keep normal constant.
To su dva Orientation/twist tipa pod panelom Options u Properties Manager -u kada stvarate svoj Sweep. Da
rezimiramo, kada se koristi opcija Follow Path profil će biti normalan u odnosu na putanju. To znači , ako se
osvrnemo na poprečni presek koji je normalan svuda na putanji, profil će biti konstantan. Nasuprot
tome, Keep normal constant čini profil
normalnim na samog sebe. Ovo može biti jako korisno ako imate nešto kao
plastičnu cev čiji profil možete iskriviti nakon što ste je savili.
Kako bismo ilustrovali ovu
razliku, ovde su date dve skice za stvaranje jednostavnih komada cevi sa
kružnim profilima i savijenom putanjom:
Nakon ulaska u Swept Boss/Base
funkciju (u Command Manager-u pod Features karticom), i odabira profila i
putanje, treba proširiti Options oblast da biste videli tip Orientation/twist.
“Follow Path” je podešen kao podrazumevani, pa hajde da vidimo kako to izgleda kada
se štiklira zeleno i stvori deo:
Deo prikazan sa prednje
strane:
Ovde je prikazan deo sečen po
dijagonali. Obratite pažnju kako profil izgleda kao elipsa, to je zato što rez sekcije
paralelan istoj ravni kao i profil:
Ako editujemo ovu opciju, možemo
da promenimo orijentaciju na “Keep normal constant":
Dijagonala sekcije izgleda
tanje umesto da bude pun krug kao ranije:
Ako uzmemo isti poprečni
presek kao i ranije, izgleda okruglo. To je zbog toga što je rez paralelan sa
profilom:
Drugi aspekt koji ćemo pokriti
je korišćenje vodeće krive za kontrolu sweepa. Ovo je sweep koji izgleda
kao Mebijusova traka (*površina sa samo jednom stranom, i jednom graničnom
komponentom. Poseduje matematičko svojstvo ne-orijentabilnosti). Profil i
putanja skice su prikazani, a ovaj deo je napravljen sa pravougaonim profilom
koji je zamahnut oko 3D skice:
Ako pogledamo poprečni presek
na gornjem prikazu, primećujemo da je profil dela uvrnut u odnosu na Osu 1.
Želim da ovaj profil bude pod pravim uglom u odnosu na osu, tako da ću
kreirati novi profil i koristiti 3D skicu kao vodeću krivu:
Prvo ćemo izravnati stablo da
vidimo kojim redom je nastao deo držeći [Ctrl] i pritiskajući [T]. Sada možemo
da koristimo roll back bar da bi se vratio na 3D skicu:
Kreiraćemo novu skicu na
prednjem panelu i koristiti Convert
Entities na 3D skici da bi dobili 2D
projekciju (skica 2 je nova skica). Skica 2 će postati nova putanja:
Sada ćemo modifikovati
profilnu skicu tako da se odnosi na novu putanju dodavanjem konstrukcione linije koja ih spaja.
Pomeranjem rollback bar-a dole pored Skice 1, menjanjem Skice1, dodajte pravu konstrukcionu liniju i
dodajte direktnu vezu između krajnje tačke linije i Skice2:
Sada, izmenite sweep i zamenite 3D Skicu1 Skicom
2. Posmatrajući profil, deo izgleda kao ravno parče i nije zakrivljen kao
ranije, tako da moramo da dodamo vodeću krivu:
U Property Manager-u možete proširiti
Guide Curves. Možete dodati više kriva za kontrolu oblika, ali u ovom slučaju
mi ćemo koristiti 3D skicu:
Sada, oblik dela izgleda
slično, ali ako pogledamo u istom poprečnom preseku kao i ranije, profil je
vertikalan u odnosu na Osu1:
I eto, to je ono što većina
vas traži! Ako preferirate da pogledate video ovih koraka idite ovde.
- Prijavi se na >> SolidWorks obuku <<
- Prijavi se na >> BESPLATNE WEBINARE <<
- Pogledaj >> arhivu webinara. <<
Нема коментара:
Постави коментар