среда, 18. фебруар 2015.

SolidWorks: Napredne tehnike funkcije Sweep

Danas ćemo se baviti naprednijim odlikama funkcije Sweep. Usredsredićemo se na swept boss/base funkciju, ali to se takođe može primeniti I u slučaju swept cut.

Prva stvar na koju se treba fokusirati je razlika između Follow Path i Keep normal constant. To su dva Orientation/twist tipa pod panelom Options u Properties Manager -u kada stvarate svoj Sweep. Da rezimiramo, kada se koristi opcija Follow Path profil će biti normalan u odnosu na putanju. To znači , ako se osvrnemo na poprečni presek koji je normalan svuda na putanji, profil će biti konstantan. Nasuprot tome, Keep normal constant čini profil normalnim na samog sebe. Ovo može biti jako korisno ako imate nešto kao plastičnu cev čiji profil možete iskriviti nakon što ste je savili.

Kako bismo ilustrovali ovu razliku, ovde su date dve skice za stvaranje jednostavnih komada cevi sa kružnim profilima i savijenom putanjom:



Nakon ulaska u Swept Boss/Base funkciju (u Command Manager-u pod Features karticom), i odabira profila i putanje, treba proširiti Options oblast da biste videli tip Orientation/twist. “Follow Path” je podešen kao podrazumevani, pa hajde da vidimo kako to izgleda kada se štiklira zeleno i stvori deo:


Deo prikazan sa prednje strane:


Ovde je prikazan deo sečen po dijagonali. Obratite pažnju kako profil izgleda kao elipsa, to je zato što rez sekcije paralelan istoj ravni kao i profil:

Ako editujemo ovu opciju, možemo da promenimo orijentaciju na “Keep normal constant":


Dijagonala sekcije izgleda tanje umesto da bude pun krug kao ranije:



Ako uzmemo isti poprečni presek kao i ranije, izgleda okruglo. To je zbog toga što je rez paralelan sa profilom:

Drugi aspekt koji ćemo pokriti je korišćenje vodeće krive za kontrolu sweepa. Ovo je sweep koji izgleda kao Mebijusova traka (*površina sa samo jednom stranom, i jednom graničnom komponentom. Poseduje matematičko svojstvo ne-orijentabilnosti). Profil i putanja skice su prikazani, a ovaj deo je napravljen sa pravougaonim profilom koji je zamahnut oko 3D skice:



Ako pogledamo poprečni presek na gornjem prikazu, primećujemo da je profil dela uvrnut u odnosu na Osu 1. Želim da ovaj profil bude pod pravim uglom u odnosu na osu, tako da ću kreirati novi profil i koristiti 3D skicu kao vodeću krivu:

Prvo ćemo izravnati stablo da vidimo kojim redom je nastao deo držeći [Ctrl] i pritiskajući [T]. Sada možemo da koristimo roll back bar da bi se vratio na 3D skicu:


Kreiraćemo novu skicu na prednjem panelu i koristiti Convert Entities na 3D skici da bi dobili 2D projekciju (skica 2 je nova skica). Skica 2 će postati nova putanja:


Sada ćemo modifikovati profilnu skicu tako da se odnosi na novu putanju dodavanjem konstrukcione linije koja ih spaja. Pomeranjem rollback bar-a dole pored Skice 1, menjanjem Skice1, dodajte pravu konstrukcionu liniju i dodajte direktnu vezu između krajnje tačke linije i Skice2:


Sada, izmenite sweep i zamenite 3D Skicu1 Skicom 2. Posmatrajući profil, deo izgleda kao ravno parče i nije zakrivljen kao ranije, tako da moramo da dodamo vodeću krivu:


U Property Manager-u možete proširiti Guide Curves. Možete dodati više kriva za kontrolu oblika, ali u ovom slučaju mi ćemo koristiti 3D skicu:


Sada, oblik dela izgleda slično, ali ako pogledamo u istom poprečnom preseku kao i ranije, profil je vertikalan u odnosu na Osu1:



I eto, to je ono što većina vas traži! Ako preferirate da pogledate video ovih koraka idite ovde




Нема коментара:

Постави коментар